onsdag 3. september 2014

Gamle, vakre Banken...

... her kommer vi!


Før jul flytter vi til et gammelt arbeiderstrøk i Halden som heter Banken.
I min barndom var området falleferdig og lite attraktivt.
Men bydelen er blitt renovert, gamle hus pusset opp og
noen revet og bygget opp i gammel stil.

Noe nytt, men mest gammelt.
Kjøkkenvinduet vårt til høyre...
Dette er "Konservativen".
Her holdes utstillinger og i bakgården har det vært stemmelokale.


Her har vi et yndet fotomotiv.
Butikken er fortsatt i drift, men ikke en av de renoverte...
Men sjarmerende?
JA!

Vi gleder oss!
KLEM

5 kommentarer:

KKvinneblogger sa...

Nå har jeg fulgt deg fra du bodde i et gammelt hus, hit til denne leiligheten og innredningen av den. Nå er jeg spent på hvordan du skal bo i dette koselige, idylliske strøket.
Merker godt at du er mest inspirert når du har prosjekter på gang. Lykke til! :)

Marit sa...

Ja, det er helt sant, KKvinneblogger! Så hyggelig at du har fulgt med så lenge :-) Jeg hadde tenkt å legge ned bloggen, men det blir nok en "fortsettelse følger" i den nye leiligheten!

Lisbeth sa...

Sikke et hyggeligt strøk..:-)
Jeg er selv født på Snippen som ligger på Rodeløkka i Oslo og det er så morsomt å se hvor flot disse gamle husene er blitt renoveret.
Skal bli spændende å følge dig i den nye lejlighed.

Klem fra Lisbeth

Lisbeth sa...

Må jo lige spørre er det i det gul orange hus du skal bo?

Hihi..du siger kjøkkenvindu til højre..:-)

Marit sa...

Ja, det er noe eget med gamle hus og litt slitent miljø...
Du lengter ikke tilbake til Norge da, Lisbeth?
Ellers så er det i annen etasje i huset til høyre som er vårt kjøkkenvindu. Det blir nok vist mer etterhvert :-) Så koselig at du fortsatt følger med på mine "krumspring".
Klem fra Marit :-)