søndag 26. august 2012

Teppet i stua...

... har havnet på kjøkkenet.
Teppet på plass med to Thonet-stoler til venstre og en bak bordet.

Prøvde det ut i dag og det blir nok liggende.
Synes det var for "rotete" under glassbordet.
Jeg så det med engang jeg hadde kjøpt det,
men har ikke villet innrømme det før nå...
 
Ellers så ser jeg i blader og på blogger at Thonet-stolen eller
kafè-stolen fra Wien har blitt populær.
Ikea har jo hatt den lenge i forskjellige farger,
men jeg er så heldig at jeg har fem originale stoler kjøpt i Budapest for mange år siden.
To av stolene har rottingsete og  de andre har tresete med nydeklig mønster.
Fant også en bok på loppis om stolene for ti kroner. 

Dette er den mest vanlige stolen -  finnes på gamle (og nye) kafèer i bl.a Wien, Paris og Budapest.
Og på kjøkkenet mitt:o)

Her er boken om stolene. Utgitt i 1904...

 Dette var mitt andre innlegg i dag, ikke værst!
KLEM
Nå må jeg finne et nytt teppe til stua, gruble gruble... :o)

Ingen kommentarer: