torsdag 13. august 2009

Småting fra Ungarn


Fant denne lille søte krydderhyllen i en bruktbutikk i en by som heter Eger (Egri Bikaver vinen kommer derfra). En skuff er ny, men den gamle knotten sitter på. Nellikspiker, safran, paprika, pepper og laurbærblad (i den lange skuffen) mm har det vært oppbevart her. Blir glad når jeg finner ting som dette. Den lille jentefiguren med vinkagge/vannkagge "ropte" på meg fra et glassmonter i samme butikk. Figuren kommer fra en berømt ungars porselensfabrikk som heter Zsolnay - men det er ikke derfor hun havnet hos meg...

2 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Hei, og takk for hilsen i bloggen min :)

Så flott den var! Eneste jeg har fra Ungaren er en hund :) Hihi. Veldig glad i henne :)

Kjekt når en kommer over slike skatter som man bare vet at kommer til å passe perfekt inn i hjemmet!

Ha en fin fredag! hilsen Margrethe

Min Still By Maia sa...

Hei Marit!

Takk for hilsen fra deg :)
Så kjempekoselig bloggen din er. Mange skjønne bilder til inspirasjon. Og bildene dine er jo bare utrolig fine!! Jeg linker deg til siden min.

Klem fra Maia